sobota, 7 lutego 2015

Marchewkowe ciasto






Jeśli komuś się wydaję, że marchewkowe ciasto jest mdłe i bez smaku, to jest w wielkim błędzie! Skuszą się na niego nawet te osoby, które marchewki nie lubią, nawet nie będą wiedziały, że w tym cieście jest marchewka. Mój mąż, który za marchwią „delikatnie” mówiąc, nie przepada, był tym ciastem zachwycony – stwierdził tak, oto: „można jeść, jeść i jeść!” To ciasto ulotniło się u nas w ekspresowym tempie, miało być na cały weekend, a wystarczyło go tylko na jeden dzień. Kiedy zapytałam, jakie zrobić teraz ciasto, usłyszałam, że znowu marchewkowe – i to jest chyba najlepsza rekomendacja dla tego wypieku.


Składniki:
*       300 g mąki pszennej
*       250 g oleju
*       2 łyżeczki cynamonu
*       1 łyżeczka proszku do pieczenia
*       ½ łyżeczki sody
*       200 g brązowego cukru
*       4 jajka
*       skórka starka z pomarańczy
*       skórka starta z cytryny
*       300 g startej marchewki
*       150 g orzechów włoskich
*       230 g pokrojonego ananasa z puszki

Wykonanie:
Na początku rozdrabniam orzechy, na bardzo drobno i robię to w blenderze. Mąkę przesiewam i łączę z proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem oraz cukrem. Do misy robota wbijam 4 jajka i ubijam do puszystości, a następnie wolnym strumieniem dolewam do nich oleju, cały czas ubijając, dorzucam skórkę startą z pomarańczy i cytryny. Do masy jajecznej dodaję startą marchew, drobno posiekane orzechy włoskie, pokrojonego w cząstki ananasa i wszystko łączę mieszając już łopatką. Tak wymieszane ciasto przekładam do tortownicy, którą wcześniej nasmarowałam margaryną i oprószyłam bułką tartą. Tortownicę wkładam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piekę 60  minut.

1 komentarz:

  1. Ciasto jest rewelacyjne i uda się chyba każdemu - skoro mi się udało. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń